Quinoa is inmiddels enorm populair in de voeding en gezondheid wereld en met een goede reden! Uitgerust met eiwitten, vezels, en andere essentiële voedingsstoffen kan quinoa op vele manieren gegeten worden. Lees snel mee.

1. Kip

Kip is veruit één van de beste ingrediënten die goed samengaat met quinoa. Daarnaast bevat kip veel eiwitten die kunnen helpen bij het herstellen van je spieren na een stevige work- out. Kip is tenslotte makkelijk verkrijgbaar en kan op zoveel verschillende manieren klaargemaakt worden. Of je nu grillt of bakt, het blijft heerlijk om met quinoa te eten.

2. Kikkererwten

Voor alle vegetariërs een geweldige manier om je quinoa mee te combineren! Dit zetmeelrijke peulvruchtje zit vol met zowel eiwitten als vezels. Het is heerlijk, zt vol met vitaminen en antioxidanten. Een absolute aanrader.

3. Paprika

Paprika op zich is een erg veelzijdig ingrediënt. Je kunt het rauw eten, roerbakken of vullen. Je zult wel gehoord hebben van rijst en vlees gevuld in paprika, dit kun je ook met quinoa proberen! Quinoa kan de kooktijd prima aan en smaakt heerlijk met de vlezige textuur van de paprika na het koken.

4. Verse citrus

Citrus geeft quinoa net die lekkere zure smaaknoot mee en bijna iedereen is er dol op. De meeste mensen kiezen voor citroen, maar je kunt natuurlijk ook bloedsinaasappels proberen. Een leuke variatie. Door basilicum toe te voegen krijgt het een lekker zoete nasmaak. Zeker het proberen waard.

Quinoa is één van de beste voedingsmiddelen die je maar kunt eten. Deze oude graan heeft een lange weg afgelegd sinds zijn ontdekking en is nu wereldwijd enorm populair en veelzijdig. Heb jij nog goede tips om quinoa mee te combineren?

Beeld: Wikimedia