Smoothies, wanneer heb je er geen trek in? Probeer vooral gezonde ingrediënten met elkaar te mixen en het is ook nog eens perfect te combineren tijdens het diëten. Voor dit seizoen zijn er een paar gezonde smoothies die je moet uitproberen. Lees snel verder!

1. Gezonde chocolade smoothie
In dit recept gebruiken we geen melk chocolade, maar pure. Pure chocola is veel gezonder. Het is goed voor je hart, voor je hersenen, zit vol antioxidanten en is rijk aan vitamine en vezels. Genoeg redenen om dit te proberen.

Wat heb je nodig?
– 50 gram puur chocolade
– 1 rijpe avocado
– 1 eetlepel chia zaden
– 1 eetlepel honing
– 2 eetlepels havermout of een halve biscuit
– 500 ml warme melk

Let’s get started:
Plaats alle ingrediënten in de mixer en zet de machine maar aan. Mix de ingrediënten voor ongeveer 30 seconden. Vind je de smoothie te dik? Voeg er dan wat extra melk bij. Deze smoothie hoor je wel direct te drinken.

2. Aardappel en abrikoos smoothie
Aardappel? Ja, dit kan best lekker zijn. Daarnaast bevat aardappel veel vitamine en vezels. Een reden genoeg om dit uit te proberen.

Wat heb je nodig?
– ½ kop amandel melk
– ½ bevroren banaan
– ¾ aardappel puree
– 3 kopjes bevroren abrikozen
– ¼ theelepel kaneel
– ¼ nootmuskaat
– 4 eetlepels eiwitpoeder

Let’s get started:
Voeg alle ingrediënten samen en maal dit goed met de mixer. Vind je de smoothie te drik? Dan gooi je er gewoon wat melk bij. Je kan kiezen voor normale melk of amandel melk. Het maakt niet uit.